BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers/pengikut

ANDA PENGINTIP BLOG SAYA YANG KE

Wednesday, January 12, 2011

kenape harus sedih ketika bersedih

Semua orang pasti pernah merasa SEDIH, teman korang, kerabat korang, mak bapak korang, atau korang sendiri, maupun aku sendiri pernah merasakannya.Banyak hal yang dapat membuat kita untuk merasakan kesedihan. Jika ditanya apakah yang menyebabkan seseorang itu bersedih, jawaban setiap orang pasti berbeza mengingat masalah hidup yang dihadapi semua orang. Kadang-kadang  kita tahu betul apa yang membuat kita bersedih, namun kadang2 juga kita tidak mengetahui penyebab kesedihan kita. Salah seorang kawan aku sering mengeluh dia cakap "Terlalu banyak hal yang membuat aku sedih, mungkin hal yang paling membuat aku   sedih adalah hidup aku  sendiri, rasanya aku tidak ingin hidup lebih lama lagi". Wah rasanya kata-kata seperti sudah seringkali terucap jika kita merasakan kesedihan yang mendalam,betol tak?? tapi selalunya orang cume cakap je tapi buatnye tak hhhuhu.. . Dan jika korang kebetulan sedang mengalami perasaan yang sama macam kawan aku, aku  harap korang  jangan berpikiran untuk mengakhiri hidup korang sekarang, bak kate orang2 sekarang,,jadi main gile...paling tak pon selesaikan dulu  bace blog aku ni

KESEDIHAN ni adalah  yang sangat ingin kita jauhi,  Dalam menjalani kehidupan kita mengusir jauh-jauh yang namanya kesedihan, pasti semua orang ingin merasakan perasaan yang sebaliknya kan? Kebahagiaan tentunya. Namun, jika kita mau memandang suatu kesedihan dari sisi lain, kita akan menemukan sebuah manfaat. kebiasaannye kesedihan menutup minat kita terhadap hiburan dan kesenangan, membuat perhatian kita tertumpu pada apa yang telah hilang. . contohnye macam kite baru lepas putus hubungan dengan kekasih,, kite mesti akan sentiase pikir macam mane semua ni boleh berlaku dan kite akan pikir pikir dan pikir sampai kadang rase macam nak gile..maksudnye  kesedihan memaksa kita untuk berhenti dari kepenatan duniawi dan membuat perhatian kita terfokus terhadap kehilangan tersebut, merenungkan hikmahnya, . 

0 comments: