BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers/pengikut

ANDA PENGINTIP BLOG SAYA YANG KE

Monday, January 31, 2011

CRADLE OF FILTH ,PARAMORE ,AVENGED SEVENFOLD-BROKENCYDE-HOLLYWOOD UNDEAD

CRADLE OF FILTH

PARAMORE

AVENGED SEVENFOLD

BROKENCYDE

HOLLYWOOD UNDEAD

Wednesday, January 26, 2011

WONDERTIK!!

WONDERTIK






YEAH mmg comel,tidak asing lg ya itu dy memperkenalkan ahli jawatankuasa wondertik,zulkifli yussoff atau lebih tidak dikenali sebagai tuck,stakat ini low profile lg sbb kumpulan ni bru ditubuhkan,hhaahaaiiii ^(00)^v

slalu membantu orang dalam kesusahan,aku xbesar dan aku xkuat bile bile bekerjasama smua jadi mudah~hahhaaaiii
p/s: tuck kn warne hijau,sesuai lah dgn gmba aku ni ha agagaga  



ya itu dy ahli geng seterusnya! wawa cik hebat berantai kite ni lebih tidak di kenali sebagai ming ming,ade hati ye nak merampas takha ketua geng ni,uwelll uwell haahaaii..pesaing terhebat aku dalam merebut kerusi jwatan kuasa CEO wondertik,
p/s: lelaki di lahirkan untuk menjadi pemimpin kepade kaum wanita  ^(00)^v   haahaaaaiiiiiiiiiiiii 


ya itu dy the last wondertik!! ika scha atau lebih tidak dekenali sebagai liniey,,budak sekolah lagi dy ni,haaha kuli batak dalam kumpulan wondertik ni *wawa yang cakap  hahaha
ahli baru geng ni sebab dy baru dapat kesan name tuck aku hari tu haha pastu trus sain kontrak sebagai liniey hahaa,,tak de harapan nak merampas takhta sebagai CEO kerana masih bersekolah lagi,budak THO yang baget power haha ^(00)^v 

Sunday, January 23, 2011

Cradle Of Filth - Nymphetamine

bunkface- extravaganza

Monday, January 17, 2011

Sunday, January 16, 2011

logo class mpv aku mase sekolah dulu

Wednesday, January 12, 2011

kenape harus sedih ketika bersedih

Semua orang pasti pernah merasa SEDIH, teman korang, kerabat korang, mak bapak korang, atau korang sendiri, maupun aku sendiri pernah merasakannya.Banyak hal yang dapat membuat kita untuk merasakan kesedihan. Jika ditanya apakah yang menyebabkan seseorang itu bersedih, jawaban setiap orang pasti berbeza mengingat masalah hidup yang dihadapi semua orang. Kadang-kadang  kita tahu betul apa yang membuat kita bersedih, namun kadang2 juga kita tidak mengetahui penyebab kesedihan kita. Salah seorang kawan aku sering mengeluh dia cakap "Terlalu banyak hal yang membuat aku sedih, mungkin hal yang paling membuat aku   sedih adalah hidup aku  sendiri, rasanya aku tidak ingin hidup lebih lama lagi". Wah rasanya kata-kata seperti sudah seringkali terucap jika kita merasakan kesedihan yang mendalam,betol tak?? tapi selalunya orang cume cakap je tapi buatnye tak hhhuhu.. . Dan jika korang kebetulan sedang mengalami perasaan yang sama macam kawan aku, aku  harap korang  jangan berpikiran untuk mengakhiri hidup korang sekarang, bak kate orang2 sekarang,,jadi main gile...paling tak pon selesaikan dulu  bace blog aku ni

KESEDIHAN ni adalah  yang sangat ingin kita jauhi,  Dalam menjalani kehidupan kita mengusir jauh-jauh yang namanya kesedihan, pasti semua orang ingin merasakan perasaan yang sebaliknya kan? Kebahagiaan tentunya. Namun, jika kita mau memandang suatu kesedihan dari sisi lain, kita akan menemukan sebuah manfaat. kebiasaannye kesedihan menutup minat kita terhadap hiburan dan kesenangan, membuat perhatian kita tertumpu pada apa yang telah hilang. . contohnye macam kite baru lepas putus hubungan dengan kekasih,, kite mesti akan sentiase pikir macam mane semua ni boleh berlaku dan kite akan pikir pikir dan pikir sampai kadang rase macam nak gile..maksudnye  kesedihan memaksa kita untuk berhenti dari kepenatan duniawi dan membuat perhatian kita terfokus terhadap kehilangan tersebut, merenungkan hikmahnya, . 

Tuesday, January 11, 2011

memaafkan dan melupakan kecurangan

perit sekali apabila diri dicurangi. Perasaan itu bagaikan menusuk seluruh jiwa dan raga. Hati pula, tertanya-tanya mengapakah harus ianya terjadi. Hanya insan yang pernah dicurangi bisa merasakan perasaan itu, bisa memahami segalanya. Sehinggakan ada yang nekad untuk membalas dendam, dan membunuh diri serta melakukan pekara yang dilarang agama.
Mengapakah insan, sanggup melakukan kecurangan? Sedangkan insan mempunyai akal dan fikiran untuk membezakan apa yang baik dan tidak. Tidakkah mereka takut akan pembalasan? Sungguh meyedihkan kerana wujudnya insan sebegini.
Insan, megertilah bahawa setiap yang terjadi mempunyai hikmah tersendiri. Hikmah yang cukup indah yang bisa menyembuhkan luka di hati. Sinar cahaya akan tiba tanpa kita sedari. Yakinlah bahawa, Allah tidak akan memberi dugaan dan ujian pada hambanya di luar kemampuan hambanya itu sendiri.
Setelah dilukai, pasti susah untuk kita memaafkan dan menerima kembali pasangan kita itu, apatah lagi untuk melupakan kecurangan tersebut. Namun, kita haruslah beringat bahawa memaafkan seseorang adalah perkara yang mulia. Dan kita sebagai manusia biasa tidak layak untuk menghukum apatah lagi tidak memberi kemaafan. Sedangkan Allah Maha Pengampun, inikan kita hambanya. Untuk memberi hukuman, jauh sekali. Kita serahkan pada Allah yang Maha Adil.
Kita mungkin dapat memberi kemaafan pada setiap kecurangan, namun untuk melupakannya mungkin mustahil. Apa yang patut kita lakukan adalah memberi peluang, menjadikan perkara tersebut sebagai ikhtibar serta berdoa. Ingatlah, kita ada Allah. Allah adalah sebaik-baik tempat untuk kita mengadu dan berharap. Allah tidak akan mengecewakan kita.

tanda lelaki sayang

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.
Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.
Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.

Monday, January 10, 2011

Cerita Sedih

aku copy and paste from satu website..baca, laa..

Surat ini berjaya 'menyentuh' banyak hati...selain mampu mengingatkan jasa ibu kita di Malaysia , ia mampu menaikkan semangat kita utk terus berusaha dalam lapangan masing2,dgn izin Allah s.w.t. InsyaAllah..

Juga sesuai dihadiahkan kpd anak2(bg yg sudah memiliki cahaya mata) supaya anak2 kita sentiasa lembut hatinya kesan daripada mmbaca surat ini ,insyaAllah. .
Terima kasih saudara umarzahrawi kerana menghantar surat ini kepada iLuvislam.com . Surat ini saya bacakan ketika majlis penutup Islamic Awareness Week di Kolej Yayasan UEM suatu masa dulu. Ramai yang menitiskan air mata ketika itu.

Surat Dari Anak Mak Yang Dah Tak Nakal...

Mak.....
Terlalu bosan rasaa duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Mak tau tak.......
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh.....
nak tinggal kan anak2 mak..... nak tinggal kan dunia fana ni......

mak macam dah sedia.....
Seminggu sebelum tu......
mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih......
kakak pun rasa hairan.....
mak tak penah buat gitu.....

pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak......
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam .......
kengkadang siaran indonesia ..
mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan...

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet. ..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..

paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi......
ada kat dalam gulung tikar.....

masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...
kiter kata mak ni memang pesenn lama laaa...
mak cuma gelak jer...
eeemmm...bahagiaa nya saat ituu..

Mak.....
Hari tu hari sabtu 18/08/1999 pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut.....
bila malam tu kiter sampai dari KL.....
mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.... .
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital.... .
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...
ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..

Mak tetap tak bersetuju... ..
mak memang degil..
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit
kami adik beradik sepakat hantar juga mak ke hospital.... ..

Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....

Mak.....
Malam itu abang bawa mak ke hospital
dan itu lah pertama dan terakhir kali mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak,
kiter kata nak beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..
cukup ker duitt..
kiter jawab pula...
kalau tak cukup, mak kan banyak duit...
mak gelak ajerr.....

Lepas tu bila kereta kiter sampai....
mak buat kenduri kesyukuran... ....
Dan kiter masih ingat lagi...
bila kiter eksiden terlanggar Ah-Chong naik motor.....
Punya la kiter takut...
kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak.....
Bila balik sahaja kampong....
kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...
mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.....

Mak....
tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan ..
ampon kan kiter.....
Mak.....
Jam 4.30 pagi 19/08 /2006
Bila tiba aja kat hospital.....
nurse tengah balut mak dengan kain putih.......
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann. .kannn

Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann...
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga...
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..
kosong. ...sekosong hati ini.....
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya.. .....
terasa syahdu dan sayu...dinginnnn. ....

Mak......
Kiter masih ingat lagi....
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan ....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak.....
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan.....
Mak perasan tak.....?

Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter.....
Dia kata..." dikk...jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat gitu...jangan nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni...
tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....

Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis.....
kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi....
Takder orang yang bangun lagi.....
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh" kiter sedih...
kiter rindu kat mak....!
Takpa la....
nanti bila kita selesai sembanyang subuh,
kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya..!
Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya... .
Semua anak2 mak mengelilingi mak...
menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....
masa tu kiter sentuh dahi mak....
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...
kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak...
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak.....

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik...
badan akak terasa panas...
makk...
anak mak yang seorang tu demam....

Mak tauu...
cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan.. .
Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...
boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....
masa tu malam jumaat selepas maghrib....
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan. ....
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...
tangisan tak dapat dibendung...

Mak tauu...
kiter cuba bertahan...
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak.....
nak cakap dengan mak.....
anak mak yang ni dah tak betul kan ..?
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong....
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi...
Puas la kakak memujuk kiter...
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak.."
Dan akhirnya akak juga nangis.....

Mak tau tak..
di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat...
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma....
hanya sedekah al-fatihah kiter berikan.....

Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu....
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan ....
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak...
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih....
pastu kawan kiter bgtau...
simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje...
Takper yer mak...k
Kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...
sebab kawan kiter dah lama tunggu tu...
akhir kata untuk mak,
I LOVE YOU SO MUCH
dan jutaan terima kasih kerana membesarkan kiter...
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk univesiti....
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang...
boleh rasa duduk kat negara orang... s
ampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..

Sekian terima kasih,


Sunday, January 9, 2011

A.P.I - PELITA





Thursday, January 6, 2011

permulaan taun yg tidak memberi kesenangan


9.16p.m,
 mood aku yg mmg dari pagi td xde trus dtekan dengan kehadiran dy yg telah mmbuat aku brtmbah mrah.. indetitinye aku xnk cakap r..bg ssiape yg sdah dpat tangkap spe dy,diam2 dan jgn kecoh, aku cume ingin melepaskan geram aku je,, nk lepaskn kt fb terlalu publish..so aku ambik pendekatan blog aku ni untuk aku melepaskan kemarahan aku,masalah aku hari ni adalah, dwet aku pagi td da la hilang,klau sikit tu xpe gak halal,ni bnyak,  (jumlah adalah rhsia),,mase2 aku tengah pikir mcm mne dwet aku boleh hilang tu tibe2 datang pulak insan ni nk pnjam dwet dgn mak aku,, insan ni xpikir ke yg mak aku tu suri rumah sepenuh mase, gaji pon xdpat,dy boleh ade niat nk pinjam dwet plak kt mak aku,yang mak aku ni pulak terlalu baik hati.....seboleh2 nk bg dy pnjam dwet tu,,xbnyak pon dlam rm20 ke 30 mcm tula, da xde dwet mak aku try mnx aku dwet tuk bg insan ni pnjam...aku da la tengah xde mood dwet da ilang,,mak aku leh g mnx aku dwet..kalau untuk bli barang dapur tu aku boleh la pikir2 kan nk bg ke x.. wlaupon dwet aku xde.. tp???? nk bg insan ni pnjam....ehhhh memang x la...mse tu aku da wat dose besar la tertengking mak aku sbb aku terlalu tertekan ..aku mrah bukan kt mak aku tp kt insan tu..aku ckp mne g gaji2 ko tu??? kau kn hidup sorang kt umah, bil letrik bukan bnyak pon,air??? freee... so dwet gaji ko tu abis kt mne?? rokok?? huhhhh!!!! trus aku kne mrah dgn mak aku sbb bersikap kurang ajar....pegrhhh,, aku bukan nk kurang ajar tp bukan skali dy asyik nk pnjam dwet family aku, tp da bnyak kali,, bayar tu mmg la byar tp agk2 la asyik pnjam je..tgk la situasi dulu org ade dwet x nk bg ko pnjam.. da la hari2 makan kt uma aku, xcukup2 lg ke.. bukan main mnje lg ko dgn mak aku, nak mak aku lyan ko mcm raja plak smpai nasi pon kdang2 mak aku yg hidangkan..sedarla usia ko da tua.. bergelar pkcik lg, aku nk tgk lepas ni cmne... huhhhh!!!!!!    ingatkan taun 2011 ni awal bulan rezeki bertmbah,, dapat  ujian sukar rupanye,, sbar la zul.. disebab kan dy sorang aku smpai bergaduh dengan mak aku. ................SABAR!!!!!! TENGAH SABAR LA NI!!!!!!!

Tuesday, January 4, 2011

entah kenape 2,3,4,5 hari ni aku rase amat2 bosan.. wat ni xjadi wat tu xjadi,..haishh senang cte smua serba xmenjadi la.. kepale plak asyik pening ni,..badan plak sakit2..bnyak gak fktor2 yg mnyebabkan kepale aku sakit2 ni..mslah kewangan,mslah cinta,mslah kluarge,masalah orang2 sekeliling pon same gak,bulan ni je aku kne gune banyak duit..bukan untuk enjoy tapi keperluan harian..nak kene bayar bil internet wifi aku lg je da rm220 bulan ni..aduh..abang dengan akak aku baru je keje..so dyorang xdapat nak membantu aku.aku gak yg kene kluarkan dwet nak bayar duit intnet ni..mase tengah nk ontwey nak bayar je moto pulak buat hal..tayar bocor..argghhhh..tepakse la pulak g kedai tuka tayar depan blakang terus senang cite,tayar je da makan rm100..pastu exober pulak rosak..kene ganti lg..rm70...aduhh,... makin hari kewangan aku makin mendesak dan menekan diri..tapi takpe aku tenang je,,zul mesti tenang pnye lahh..pelan2 kayuh zul~ .. hari ni pulak aku rase amat tertekan...macam2 kerenah aku kene layan..lg2 kerenah org tua..nasib je org tua..hormat sikit.. kalau x da lame da kene dengan aku, selera makan aku pulak makin bertambah sejak dua tiga empat menjak ni..asyik nak makan je taunye..kalau selalu aku makan kadang2 sehari 2 kali kadang2 sekali sehari je da cukup..tapi sejak akhir2 ni 2,3,4 kali gak aku melantak,di tambah lagi lauk2 yang mak aku masak sedap2,,mmg xboleh blah r,,da makin buncit da aku skrg,, xboleh jadi ni.aku kene bersenam smpai kurus balik,awek aku pulak xbg aku senam sbb dy xske aku kurus...mane boleh syg,gemok2 xmacho r hahaha... yeahhh